24 Mayıs 2010 Pazartesi

1029374. Atama Gündemi...


Gene bir öğretmen ataması haberiyle gündem çalkalanıyor...Senelerdir atama bekleyen yüzbinlerin gene umut doğdu içlerine..Belki dediler belki bu sefer olur...Ama benim hiç inancım yok , bu sistemde eğitim hakkında atılan her adımın sonunda hiç bir işe yaramayacağını düşünüyorum.Bu benim şahsi fikrim..Tabi ki hiçbirşey yapmadanda olmaz ama önemli olan işin sürekliliği..Belli zamanlarda hooop 25 bin öğretmen atıyoruz sonra bir anda gene mitingler yapılamayan atamaların isyanları...Öğretmenlerin ağızlarında sloganlar,Kaç senelik öğretmenim atama bekliyorum türevi cümleler dolanır durur..Bende öğretmen olucam..Ama özel sektöre..Devletçilik oyunlarında eğitimin batışına göz yumanlardan olucam belki de..Dersaneler kaldırılsın diye boğaz patlatan okul müdürlerine karşı cephe olucam..Bizim eğitim sistemimizde üniversiteye hazırlanan çocuğu son senede aptal saptal* derslerle meşgul etmicem... Din dersi mesala..Meselem bu dersin görülmesi ya da görülmemesi değil..O konu beni aşar. Meselem bunun 4 senelik zorunlu eğitimde ilk 3 senede tamamlanıp verilmesi..Son sene öğrenciler için müfredatçı öğretmen işkencesi çektirilmemesi meselem..Üniversite sınavında çıkmayacak bir konunun üstüne sırf müfredat oyunları yüzünden haftalar ayırılması meselem..Şuan devlete karşı bir portre çizmiş olabilirim...Çizdiğim portede devlete karşı değil sisteme karşı olduğumun bir kez daha altını çiziyorum...Benim çok saygın,çok idealist öğretmenlerim oldu başımda...Ya da ben öyle öğretmenleri örnek aldım Müfredatçılık oynamayan , geleceğimizle oynamayan insanlarla yetiştim...Diğer kesimde elbet vardı ama hiçbir zaman yetiştirmedim kendimi onlarla..

Ne zaman eğitim konusunda içim kabarsa aklıma tayyip beyimizin Türkiyedeki eğitim sistemi her anlamda yeterli başka bir sisteme ihtiyaç yok deyişi geliyor ve her seferinde merak ediyorum acaba kendi çocuklarını neden bu mükemmel sisteme kurban etmeyip yurt dışlarında okutmuştur ?

Hiç yorum yok: