9 Temmuz 2010 Cuma

T Ü R K Ç E


Son günlerde saat akşam 7 oldumu waffle sinyalleri
dolaşıyor bünyemde
ki karşıma insan çıkmaya görsün ve o insan tatlıya dayanamasın bide...
Ne mutlu ki ben ''yaa canım tatlı istedi''dediğim an bana
''yiyelim kuzuçeee''diyen bir kardeşim var..Tatil kapımda olsada ben denize giricem zayıflamam gerek bikini etek şort sularına dalmıyorumda
'20 gün ayrı kalıcaz yemeyiz ya''sularında dolanıyorum..Gerçekten bazen düşünüyoruz bir aradayken hep yemek yemek yemek...Neyse konuyu dağıttım gene herzamanki gibi.Asıl konu geçen okuduğumuz kitaplardan bahsediyorduk..Oktay Sinanoğlunun Türk Aynştaynı
diye bir kitabı var duymuşsunuzdur belki..Uzun zamandır kardeşin kitaplığında durur geçenlerde başlamış hiçte fena değilmiş..Konu Türkçeye,Edebiyata geldi..(E edebi kişiliğimiz yadsınamaz)..Sonra verilen değerler vs vs derken..İngilizceye geldi..İngilizce denince resmen kanım çekiliyo arkadaş..Tamam dünya dilidir tamam geçerlidirde kendi dilinden bi haber olup international
olma çabasındaki insanlardan nefret ediyorum...Edebiyat,sanat,siyaset derken..Konu tayyip beyimize geldi...Geçenlerde konuşmasını İngilizce yapmış falan filan konuştuk..Düşündümde biz bir yere gitsek bu bir ülke bir toplantı nolursa olsun statüsü gereğince diğer ülkelerden birçok insanla aynı ortam bulunuyor bu adamlar.Ben hiç rast gelmedim ki bir yabancı tayyip beyimiz anlamaz diye (yada diğer dile mensub şahıslar)konuşmasını onlara özel yapsın..Yanında tercümanı oluyo ne biliyim teknoloji diye yırtındığımız bi çağdayız ben çok bilmem ama böyle kulaklıklar oluyor ondan anında çeviriler oluyor az çok televizyonlarda görüyoruz..Neden bize gelince
biz Türkçe konuşmuyoruz ki..Abi sahip çıktığın bi namusun kaldı..Ne diline ne vatanına ne vatandaşına sahip çıkıyosun..Azcık değerlerimizin farkına varalım..Birazcık düzgün Türkçe konuşmak için çaba sarfedelim..Habertürkün geçen pazarki ekinde Elif Şafak fevkalede bir yazı yazmıştı Türkçeyi kullanma hakkında..Popçuların aptal saptal şarkı sözleri yazmalarından doğan bir soruna parmak basıp hepsine Devellioğlu sözlük verilmesini uygun görmüştü..Ne kadarda isabetli bir tespit o..Sadece popçusunamı,siyasetçisinden tutunda sporcusuna,vatandaşına herkese , her eve lazım...
Dipnot; Şimdi sadece siz akıllıymışsınız gibi bikaç sivri çıkıp Türkçe diyorsun ne bu internatonal kelimeleri demesin sakın..Sakın aman ha edebi sanatlara saygı gösterelim.nokta.

1 yorum:

pınar dedi ki...

Diline bu kadar nankör başka bi ülke daha varmıdır acaba..hani herkesin herşeyini örnek alıyoruz ya hayatımıza; şu fransızlarında dilllerine verdiklleri önemi örnek alsak bide!!Nedir bu ingilizce konuşma telaşı gerçekten anlayamıyorum..Yarı türkçe yarı inglizce konuşulur oldu artık güzel yurdumda; işin garip tarafı anlayamayınca da uzaydan gelmiş gibi bakmıyolar mı insana ://