9 Ekim 2010 Cumartesi

Kanser miyim Yengeçmi

Hani bi yorum yazarsın ya da bişi yaparsında sözde güvenlik için bazı karakterler verilir sana yazman için..Sanki senden
başkasının görüp yazamayacağı bişeymiş gibi o..
Neyse az önce Huete diye bişi yazdım..Hoyteeee der demez bi an lise yıllarıma gittim...4 senesini Almancaya vermiş biri olarak aklımda kalan kelimeleri bir bir sıraladım..Marifetmiş gibi..Dilin bir kez daha ne kadar nankör olduğunu düşündüm ve aynı periyotta hazırlık yılıma gittim..Alman öğrenciler için açılmış daha sonra Türk öğrencilerle şenlenmiş bi okula sahip olduğum o yıllarda hemen hemen bütü hocalarım Almandı..Ve aralarında hiç Türkçe bilmeyenler bile vardı..Karl Feld diye bi adam..Uzaktan aha bu Alman dedirticek kıvamda incee uzun bişi..Gırtlaktan konuşması,ani tepkileri,komik Türkçe telaffuzlarıyla severdim kendisini..Daha senenin başları..Hep biyografi yazılır ya güya tanışalım kaynaşalım formunda..Aynı terane Almanca biyografi yazın.. Oldu yazarız..
Adım yaşım ana adı baba adı gibi nüfus süreti misali bişeyler karalamak sıkıcı..Renklendirmek gerekti..Dedim burcumu yazıyım..Sözlük ne güne durur..Aldım baktım..Yengeç..Krebs.. İşte oldu İch bin krebs...Bi havalı verdim kağıdı..Etrafta bn burcumuda yazdım edaları..Çok geçmedi tenefüste hoca beni çağırdı..Aman allahım hemen sivrilmiştim işte..İlk derste burcunu yazıcak kadar araştırmacı bir kız.Pehh..Böle bizim Almancıların odası bile ayrıydı..O odaya girdim..Bir sürü öğretmen aralarında Türkçe bilende var sözcü seçilmiş..Du bist krebs dedi bana..Ja dedim..Yengeç burcuyum..Ne zamandan beri dedi...Bu nasıl soru dedim kendime kendime ne denir doğdumdan beri..Yüz ifadeleri iyice limoni nasıl acınası bakışlar..İçim ezildi falan..Geldi tuttu omzumu..Üzülme dedi..Yengeç burcu olmanın üzülücek yanlarını düşünüyordum ki..Kanseri yenersin dedi içinden beri..
Nasıl yani !
E ben kanserim demişsin dedi..Hayır dedim burcumu dedim..
Ve problem orda anaşıldı Krebs aynı zamanda kanser demekmiş benim kurduğum cümlede o anlamda kullanılırmış..
Güzel bir anıydı..Yüzlerce anım var bu dil ile ilgili..
Hatırladım iyide oldu...
Ah mazi...

Hiç yorum yok: