21 Mayıs 2010 Cuma

-Matematik -


Eğitim sistemini anlayamıyorum... Aslında Türkiyedeki hiçbir sistemi anlayamıyorum..Ya daha 1. sınıf çocuğunu akıl almaz bir matematiğin içine sokan,ona ödev olarak 7 kıta şiir yazdıran öğretmenleri anlayamıyorum.Sonra çocuklar okuldan soğuyormuşda nesiller eğitimle ilgilenmiyormuşta.Bir ton zırvalamaca.. 1. sınıf çocuğuna 7 kıta şiir yazdırılırmı ya biz zorunlu öğretim boyunca İstiklal Marşımızın bile ilk 2 kıtasıyla büyümedikmi..Ya matematik...O ayrı bir sıkıntı..2 kere 2 döööööööört demekle başlıyor herşey...Evet yazı yazmaktan daha kolay geliyor çocuğa..
-En sevdiğin ders ne?
-Matematik.
Babababa. Neden? Çünkü ezberledin 2 kere 2 4 olduğunu...Evet tabi ki sayısal zeka çocuk gelişimi için çok önemli birşey. Asla buna karşı değilim ama çocuklara matematik öğretirken ilerde onları zora sokmayacak bir sistem geliştirmesi lazım..Aileler bile matematiğe kafası çalışsında Türkçe zaten biliyor zihniyetiyle bakarsa çocuk ne yapsın?Etrafımda örnekleri o kadar fazla ki.Çocuk öğrenim hayatı boyunca hep Matematik kolik olarak yetişmiş.Gördüğü her kitaptan kaçmış. Şair , yazar hayatına banane onların yaşadıkların yahu diye bakmış.Şuan biton para bayılıp özel ders aldığı ders hayatı boyunca haşır neşir olduğu Matematik olmuş..Neden? Zaten zehir gibi bir sayısal kafası yokmu ? Var.. Ama yetmiyor sayın izleyici..Çünkü çocuk okuduğunu anlamıyor (!) Bir soruyu anlamadan nasıl çözecek o çocuk. Bir cümlede kullanılan virgül sayısı ikiye çıktığında başa dönen . afallayan of pof diyen bir çocuk nasıl çözecek..Çözemeyecek...! Çünkü çocuk moron olarak yetişmiş..Kimse gelipte hangi kitapları okuduğunu sormamış,tek soru iki kere iki , yedi kere yedi olmuş...Sonra sen anlayan nesil bekle...Nasıl beklersin ki...Ama eğitim verenler anlatmaya üşenip çocuğa hazırcılığa teşvik edip, matematik sevmeyen çocuğa direk sen yolların , kavşakların nasıl yapıldığını biliyomusun matematik olmasa o yollar olmazdı türevi cümleler kurdukça.Dahada Ot* bir nesin bizi bekler...İstenilende o değilmi.?Eğer birileri birşeyler ANLARSA nasıl döner bu değirmen...

2 yorum:

TribunselSevda dedi ki...

Bu ülkenin hangi işi doğru ki buda doğru olsun...Eğitim sisteminin çöktüğü bir ülke de hiç bir zaman başarı elde edilemez ve ileriye adımlar atılamaz...Gençlik birer çöp kutusu olarak yetişiyor ve öyle büyüyorlar..Bunun sorumlusu devlettir...Okullarda doğru düzgün eğitim vermeyip insanları dersane kapılarına muhtaç bırakanlar bunun bedelini en ağır biçimde ödüyor,ödeyecekte.

bir nesil bunların yüzünden yok oldu.

pınar dedi ki...

bedeli ödeyen çocuklar oluyo bence daha ilkokuldan başlayarak bi yarışın içine sokuluyolar,ve hayatları boyunca hep birileriyle kıyaslanıyor sürekli sınanıyolar bu da birbirini alt etmeye çalışan benci insanlar yaratıyo.üstelik hayata dair hiç bişi öğrenemeyen aşk ı memnu yu bile bir edebiyat esernden önce televizyon dizisi olarak tanıyan man kafa insanlar yetişiyo.
yazık diyorum başkada bişi diyemiyorum:/