18 Haziran 2010 Cuma

Halide EDİB


İpek Çalışlar'ın son kitabını dün 2 - 3 kitapçıya sordum ama malesef kalmamıştı..Biyografi okumayı seviyorum..Özellikle sağlam bir kalemden çıktıysa herkesin hayatında kitap olunası yerlerin olduğunu düşünenlerdenim.Bu sağlam kalem Ayşe Kulin'in Türkan adlı kitabını okuduktan sonra yerini buldu bende..Türkan Saylan hakkında yazılan en iyi kitaptı..Ondan sonra biyografi kitaplarına daha çok şans vermem gerektiğine inandım..İpek Çalışlar hakkında fazla bir bilgim yok kalemi nasıldır,geçmiş kitaplarında neleri konu aldı..Bu kitabı okumak istememin tek nedeni Halide Edip.Hayatını her zaman çok ilginç buldum..Önceleri Amerikan mandasını savunması sonraları Milli mücadeleye katılması,Atatürkle yaşadığı aşk ve sonrasında Nutuk hakkında yazdığı eleştirel yazılar sonucu tepkiler..Hayatının bu denli zıtlıklarla geçmiş olmasının çok sebebi olduğunu düşünüyorum...Biyografisine sığmayan kadının bu okunası kitabı
Everest yayınlarından çıkmış..Fiyatı yanılmıyorsam 25 Tl civarı..Okuduktan gene burda bir Halide Edib değerlendirmesiyle buluşucaz;)

Hiç yorum yok: