20 Ağustos 2010 Cuma

Çokmu yani ?


Hayata verdiğin kayıplar arttıkça büyüdüğünü hissediyor insan...Şöyleki acı çeke çeke büyüyorsun..Bahsettiğim görsel bi büyüklük tabi ki değil...Yada yaşının büyümesi gibi biyolojk vakalardan çok uzak..Bahsettiğim aklın büyümeside değil..Bahsettiğim yüreğinin büyümesi.Affedebilitenin artması,cesur olmakla oto boka atlamak arasındaki farkı ayırt edebilmen, bahsettiğim gururlu olmakla kibirli olmayı ayrı kefelerde tartabilmen,evet dediğin kadar hayırda diyebilmen bahsettiğim,hayattaki önceliklerine karar verebilmen,kendine bir hedef koyabilmen, 'ben'den çok ''biz''li düşünebilmen...Peki illaki acımı buna ön ayak olan..Tabii ki değil ama biz ademoğlu genelde acı çekmeden,eksisini hissetmeden(Atını çizmek isterim ''hissetmeden''..tamamen bireysel) bazı şeyleri anlayamıyoruz..Şimdi boşa savurmak istemem hiç bi insanda gelip ben böyle değilim demesin bende dahil hepimiz böyleyiz illaki keşkeli hayatları seçiyoruz..Keşke demekten hoşlanmam hiç keşkem yok diyende yalanın allahını söylüyordur.Hayattaki keşkeler ''keşke eski sevgilimi terketmeseydim''den ibaret değildir keşke daha sakin olabilseydimde bi keşkedir.Bunun yanında kesinlikle benciliz ..
Atalarımızı soyumuzu unutmaya gittiğimiz bu çağda değer olarak ''bana dokunmayan yılan bin yaşasın'' sözüne ısrarla sahip çıkıyoruz..Savunmamız gereken ne varsa ele emanet edip elden medet umup zor zamanda hep onlar yüzünden oldu diyoruz...İllaki şizofen hayatları seçiyoruz..Karar alırken yanında mutlaka kafa karıştırıcı ek bir tercih bulunduruyoruz...Ve biri illaki saçmalığın önde gideni oluyor..Günlerce içimize atıp her ''neyin var'' diyene ısrarla ''yok bişey'' diyoruz...Doktordan nefret edip psikologlara deli doktoru damgası vuruyoruz..Tıbbın bile çare bulamayacağı sonlara sürükleniyoruz..İçinizden birinin ''Bekara karı boşamak kolay'' dediğini duyar gibiyim...Hiç bi zaman yazdığım,düşündüğüm,hissettiğim optimistliğe ulaşamadım , herkes gibi içinde boğulmak daha kolay geldi zaten eninde sonunda patlayacaktım biliyordum..Zira ruhsal olarak bunu başaramıyor olmam benim görüşlerimin bu yönde olmadığı anlamına gelmez..Madem uzun atlamaya bu kadar meraklı bi toplumuz,madem kendi doğrularımız var,madem koyunlaşan beyinleri taşımaktan yorulmadık..Birazda ben konuşmuşum çokmu yani ?

Hiç yorum yok: